VALORS
8/06/20
Llegiu i contestau a les preguntes:EL
LLEÓ I EL MOSCARD LLUITADOR.
Un dia, un moscard que volava prop d'un lleó, es va acostar a ell i li va dir amb to fanfarró:
-Eh, lleó, tu que dius ser el rei de la selva... A que no ets capaç d'atrapar-me? T'assegur que jo et puc vèncer.
El lleó, que estava descansant plàcidament davall un arbre, el va mirar i va acotar de nou el cap, sense cap interès per barallar.
Però el moscard va insistir:
- Va, no siguis covard, i defensa't si pots.
I dient això, es va llançar contra els morros del lleó i va començar a picar-li. El felí va intentar atrapar el moscard, però no va poder fer res, i va acabar rapinyant-se el morro amb les seves pròpies urpes. Adolorit i aterrat pel moscard, va fugir.
El moscard, tot orgullós, va començar a volar sense mirar per on anava, mentre cridava:
- Jo sí que som el rei de la selva! Acab de derrotar al lleó! Soc l'animal més fort i temible de la selva!
Però com no estava mica atent, ni mirava per on anava, es va topar amb una tela d'aranya i va acabar atrapat entre els fils de seda. Llavors, es va lamentar:
-Quin trist final... vèncer al temible lleó i acabar devorat per una insignificant aranya!
MORALITAT: Procura que la alegria per haver aconseguit un èxit no acabi per ensorrar-te la vida.
Contesta a la llibreta:
Com va intentar provocar el moscard al lleó?
El lleó tenia ganes de barallar-se?
Qui va guanyar la baralla?
Creus que el moscard es mereixia el final que va tenir? Explica per què.
1/05/20
MARCELA, LA INVENTORA DE PALABRAS
1. Que li passava a na Marcela quan parlava?
2. Quan es canvia d'escola, com li va? Per què?
3. Per què diu que els nens que miren i no diuen res també li fan mal?
4. Que hauries fet tu per ajudar a na Marcela?
25/05/20
18/05/20
12/05/20
27/04/20
L’ALTRE PARELL
Color Your World With Kindness Habilitats socials:Empatia
1. Quines són les tres bones accions que més t'han agradat?
2. Quin significat creus que té el canvi que es veu en els dibuixos de passar de blanc i negre a color?
3. Quina bona acció et podries proposar fer durant aquesta setmana?
18/05/20
PIP
1, En Pip té un somni. Què voldria ser?
2. Quines dificultats es troba?
3. Què l’ajuda a aconseguir ser el seu somni?
4. Si en Pip s'hagués rendit, mai hauria arribat a ser el que ell volia. Tu tens algun somni?
Què faràs per aconseguir-lo?
12/05/20
CUERDAS
1. Què té d'especial na Maria?
2. Què té d'especial el nen nou(Nico)?
3. Anomena tres jocs en els que na Maria ajuda a participar al seu nou amic.
4. Hi ha molta gent que davant la diferència reacciona com na Maria? Per què?
5. Per què els nins diuen que na Maria és rara?
27/04/20
L’ALTRE PARELL
Mira el següent vídeo:
1. Què creus que va pensar el nen de la xancla rompuda quan va veure aquelles sabates tan lluentes que portava l’altra nen?
2. Quan el nen de la xancla rompuda veu que la sabata li caigué a l’altre. Què fa?
3. Finalment no aconsegueix donar-li. Per què penses que l’altre nen es lleva la sabata i la llança? Com diries que és aquesta acció?
La història del tren i les sabates d’en Gandhi
La història que acabes de llegir està basada en la vida real de Gandhi. Un dia anava a pujar a un tren amb un amic. Com no tenien diners, havien de pujar quan ja estava en marxa a un tren de mercaderies .
En arrancar el tren, Gandhi i el seu amic corregueren cap a ell per pujar-hi d’ un salt. Però quan va saltar, en Gandhi va perdre una de les seues sabates.
El tren anava massa ràpid en aquell moment com per intentar baixar a recuperar la sabata. Gandhi, llavors, va tirar la sabata.
El seu amic, que no entenia res, li preguntà:
- Per què has fet això?
Gandhi respongué:
A mí una sabata sense el seu parell no em serveix de res. Quan arribem hauré de fer-me'n un altre parell. A la persona que trobi aquella sabata, tampoc li servirà de res. Així, almenys, algú tendrà un parell de sabates, li serán útils…
20/04/20
La cova
Avui vos propòs visualitzar el següent vídeo, es titula La cova. És molt curtet, però ens diu molt.
1. Què li ha succeït al personatge que cau al terra?
2. Qui és el responsable del que li ha succeït?
3. Creus que era això el que volia aconseguir? Pensau que les nostres actituds tenen conseqüències?
4. Relaciona els sentiments que deuen sentir els tres personatges de la història:
1r personatge ( el que va davant) culpabilitat
2n personatge ( el que va el segon) por
3r personatge ( el de darrera que fa la broma) preocupació
6/04/20
Give In To Giving
Visualiza el vídeo que tens a continuació:
Contesta al teu quadern:
1. Com és l’actitud del protagonista de la història? Quines coses has observat que t’ho fan pensar?
2. Per què canvia aquesta actitud?
3. Qué fa el dia que troba un home molt paregut a ell? Per què penses que ho fa?
30/03/20
El refrigerador Chillie
Mira el següent vídeo.
Ara respon a aquestes preguntes al teu quadern:
1. Què pensa en Chillie quan l'home li diu que va a prendre l'aire?
2. Què ha anat a fer en realitat l'home?
3. Només ha estat un mal entès, però en Chilli ha patit. Quina és la millor manera de solucionar un mal entès.?
4. Per què creus que es necessari solucionar els mals entesos? T'ha passat alguna vegada?
23-03-04
A la llibreta de català, primer explica la història que has vist.
Després dóna la teua opinió de la situació.
Penses que fas un ús raonable de les noves tecnologies?
16-03-2020
Visualiza el vídeo que tens a continuació:
1. Com és l’actitud del protagonista de la història? Quines coses has observat que t’ho fan pensar?
2. Per què canvia aquesta actitud?
3. Qué fa el dia que troba un home molt paregut a ell? Per què penses que ho fa?
30/03/20
El refrigerador Chillie
Mira el següent vídeo.
Ara respon a aquestes preguntes al teu quadern:
1. Què pensa en Chillie quan l'home li diu que va a prendre l'aire?
2. Què ha anat a fer en realitat l'home?
3. Només ha estat un mal entès, però en Chilli ha patit. Quina és la millor manera de solucionar un mal entès.?
4. Per què creus que es necessari solucionar els mals entesos? T'ha passat alguna vegada?
A la llibreta de català, primer explica la història que has vist.
Després dóna la teua opinió de la situació.
Penses que fas un ús raonable de les noves tecnologies?
Penses que fas un ús raonable de les noves tecnologies?
16-03-2020
Clicau l'enllaç d'aquí baix i mirau el curt que es diu LOU. Després de mirar-lo, feu un petit escrit a la llibreta de català on contesteu a les preguntes de baix (no fa falta copiar-les). Si fa falta el podeu tornar a mirar, només dura 4 minuts.
https://www.dailymotion.com/video/x6ci2hk
1. Qui és en J.J.?
2. Qui és Lou?
3. Creus que en J-J- realment vol les coses que lleva als altres?
4. Creus que en J.J. busca atenció o fer amics?
5. Per què en Lou fa tornar a en J.J. les juguetes que ha llevat als companys?
6. Quan comença a canviar en J.J.?
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada