CATALÀ

11/06/20


Escriu una carta al un  amic o amiga explicant-li que faràs aquest estiu.  

Atenció: ha de tenir l'estructura i les parts que has vist a l'explicació.
Aquesta feina mel'heu d'enviar per mail.

9/06/20

 Respon a les següents preguntes de la lectura que féreu ahir:
1. On eren la Laura i en Joan quan els avisaren de la seua missió? Qui els telefonava?
2. Quina missió els van encomanar?
3. Quin animal havien d'investigar? On havien d'anar?
4. En què va consistir exactament la seua missió? Què havien de fer?

Enviau  aquestes preguntes al meu mail.


8/06/20

Us deix un llibre de lectura. Avui la feina només és llegir:


4/06/20

FEIM DE PERIODISTES
Llegiu atentament:


Ara us toca a vosaltres Inventar una notícia:
- Seguiu l'estructura que heu vist al requadre. 
- Heu de respondre a les preguntes: què va passar, quan, on, com i per què. Les preguntes no les heu d'escriure.
- Ha de ser una notícia inventada i tan fantàstica com vulgueu.
- La podeu il·lustrar amb un dibuix. 
- Us deix un model per si el voleu utilitzar:


- Si la voleu fer com a document de drive i després compartir-me'l, també ho podeu fer.

Aquesta feina me l'heu d'enviar  o compartir per mail.

2/06/20

Corregiu El pelicà i el Peix.

1.Quina mentida explica el pelicà al peix per fer-lo entrar a la seua boca?
Li diu que la sequera assecaria el gorg.
2. Qui salva la família del peixet?
El cranc salva a la família del peixet.
3. Com acaba el conte?
El conte acaba que el peixet es retroba amb la seua família al gorg.

ELS DÍGRAFS
Un dígraf és la unió de dues lletres que només emeten un so.
Hi ha molts dígrafs diferents, però a l'hora de separar en síl·labes una paraula, o a l'hora de canviar de línia quan escrius, és molt important saber quins es poden separar i quins no.


Fes els exercicis al quadern:
1. Llegeix aquestes paraules i encercla els dígrafs que trobis: 
                                             
    
parella  

senyora   passeig  gruixut 
 llenya

 guineu

així  corona
 
tomàquet
 
rebaixa sorollós clau 
 
carretera

 esquena  cotxe  platja


2.Separa les paraules següents en síl·labes :
carretera: .......................................... brúixola: .........................................
fletxa: ................................................ pastisseria: ....................................
paquet: ...............................................centímetre: .................................... 
pel·lícula: ............................................pinyol: ............................................ 
medicament: .......................................garatge: .........................................
pernil: ..................................................faldilla: .........................................
pollastre: .............................................carro: ........................................... 
informàtica: ........................................ formiguer: ....................................
ordinador: ........................................... paperera: ....................................... 


1/06/20

A continuació teniu l'enllaç per corregir la cançó pàgines enrere:

A la fi acabam el llibre de lectura Una estirada de cua, llegiu l'últim conte i contestau les següents preguntes:
1.Quina mentida explica el pelicà al peix per fer-lo entrar a la seua boca?
2. Qui salva la família del peixet?
3. Com acaba el conte?

Aquesta feina me l'heu d'enviar al meu mail.

28/05/20

Corregiu els exercicis del dimarts:

Avui farem una feina de català i tasca a la vegada. Heu d'escoltar una cançó d'Aires formenterencs, un grup que supòs que la majoria de vosaltres coneixeu. La cançó es diu Pàgines enrere i parla de la conquesta catalana.



A la lletra que us deix a continuació li han caigut algunes paraules que vosaltres haureu de completar escoltant la cançó. Els que no pugueu imprimir-la basta que poseu els nombres al quadern i al costat la paraula que falta.



Aquesta feina me l'heu d'enviar al meu mail.

26/05/20

Recorda:



1. La g quan  forma síl·laba amb les vocals a, o(ga – go – gu) sona com gat.
2. Amb la e i la i hem d'afegir una  una u (gue, gui) per aconseguir el so de gat.
3.  Si tens las síl·laba gue, gui i volem pronunciar la u, hem d'afegir la dièresi (güe – güi).

Fes les següents activitats a quadern:

 Aquestes activitats me les heu d'enviar per mail.

Per practicar un poc mésSopa de lletres

25/05/20

Llegiu el conte Una tortuga molt presumida (pàg. 69-74)

Contestau a les preguntes:

1. Com aconsegueix la tortuga que l'elefant la porti a collibè fins a la ciutat?
2. Per què li diu aquesta mentida a l'elefant? 
3. Quan arriben a la ciutat com els reben  la resta d'animals? I l'elefant com reacciona?
4. Per què està satisfeta la tortuga? Es pels diners que ha guanyat amb l'aposta?

Envia'm aquestes activitats al meu mail.

21/05/20

Quin és el vostre animal preferit?


Avui toca descriure un animal. Podeu triar el que més us agradi i, fins i tot, pot ser fantàstic que no existeixi en realitat. 
A continuació teniu el guió que heu de seguir. No heu de copiar les preguntes, només són per ajudar-vos. Pensau que heu de fer frases completes i l'escrit ha de tenir unes setanta paraules. 


TÍTOL: el nom de l'animal.

1. A quin grup pertany? 


- mamífer, aus, insectes, rèptil, peix o amfibi.

2. Quines característiques físiques té?.

- Mida: Gran, petit, mitjà.

- De quin color és: gris, verd, blau…

- De què té cobert el cos?: plomes, pèl, escates, closca.

Té: potes, ales, aletes, boca, bec, morro…

2. Quin és el seu hàbitat?

3. De què s’alimenta?






Molt Important!!! Abans de donar per acabada la feina tornau-la a llegir per veure si té sentit el que heu escrit, si heu fet faltes, heu oblidat paraules...

Aquesta feina me l'heu d'enviar al meu mail.

19/05/20

Activitat 1. Preparació d'un dictat.


Preparareu el següent dictat:


A casa de n'Ariadna avui tenen convidats i els pares preparen el sopar.
El pare comença per l'amanida: agafa l'enciam, l'escarola, l'espàrrec i l'api. Ho talla tot petit, llavors hi posa la tomata i la pebrera.
Prepara una vinagreta amb oli d'oliva, la mel i la mostassa. Finalment la decora amb un ou dur i l’ametlla picada, que ja havia preparat.

  • Primer el llegiu-lo atentament vàries vegades (mínim 2).
  • Buscau al diccionari les paraules que no entengueu.
  • Copiau totes les paraules que portin apòstrof o que penseu que són difícils d'escriure.
Ara preparau el quadern posant la data i dictat, i ja podeu començar (si va massa aviat anau fent pausa a l'audio).
https://drive.google.com/file/d/1PV6njgPQafNzCk4BvQVAshdjoRvWSv-o/view?usp=sharing

Per acabar fes la correcció com la feim a classe. Copia tres vegades cada paraula que no has tengut bé.

Activitat 2. Comprensió oral.



18/05/05

Seguint la lectura del llibre Una estirada de cua, llegiu La garsa llaminera (pàg.63-68).

Després de la lectura responeu a les següents preguntes:

1. Què li va passar a la garsa quan anava a beure's la llet de la velleta?
2. Què li demana la velleta a canvi de tornar-li la cua?. 
3. Indica l'ordre, posant un nombre, en què la garsa visita els personatges que teniu a la columna de l'esquerra. Després uniu amb una fletxa allò que cadascú li ofereix: 

               camp                               ou

               vaca                                 herba fresca

               aiguader                           llet

               gallina                              aigua fresca

4. Quin animal dóna a la garsa el que li demana sense exigir res a canvi? Per què?

Aquesta feina se m'ha d'enviar per mail.

14/05/05

Recordau que una biografia ens explica els fets més importants de la vida d'una persona. A classe vàrem escriure la biografia d'en Gandhi.

Fes la biografia d'un familiar (70 paraules)

Primer has de demanar la informació que vols posar i l'has d'organitzar cronològicament: Mira l'exemple:  

Una vegada tenguis la informació la comences a escriure fent frases. Recorda
- Has de posar punts al final de cada frase.
- Has de posar majúscules a l'inici de cada frase, després de punt i als noms propis.  Recorda que has de repassar tot el que has escrit, a vegades oblidam paraules sense adonar-nos-en.

Pots posar alguna foto o dibuix de la persona que has elegit.



Aquest treball me l'haureu d'enviar per mail. Teniu de plaç fins el dilluns 18 de maig.

12/05/20

Corregeix les preguntes de comprensió del conte La guineu i el cranc fan una carrera.

1. Per què es burlava la guineu dels altres animals?
Es burlava dels altres animals perquè estava convençuda de què era la més ràpida dels animals.
2. Quan la guineu es burla d'un cranc què li retreu de les seues potes?
Li retreu que té moltes potes però és molt lent.
3. Com se les apanya el cranc per guanyar a la guineu?

S'enganxa al la cua de la guineu.
4. A aquest llibre surten moltes frases fetes que parlen d'animals. Uneix cada frase amb el seu significat
:
a) Estar com una cabra ...                                              
3. No tenir enteniment.

b) Fer un gall                                                                  4. Desafinar cantant

c) Estar com el gat i el gos                                             1. Barallar-se

d) Donar gat per llebre                                                    
2. enganyar

Llegeix amb atenció la següent norma d'ortografia. 


Fes al quadern els següent exercicis:

https://documentcloud.adobe.com/link/track?uri=urn%3Aaaid%3Ascds%3AUS%3A427b8201-fd1c-4422-b169-e78e19b72866

Enviau-me aquestes feines al meu mail.




FEINA OPTATIVA (LA PODEU FER SI VOLEU)

Fes els exercicis que trobaràs a l'enllaç i envia-me'ls. Fixa't en aquest teclat on es el signe d'apòstrof, el necessitarà per fer els exercicis.




11/05/20

Corregeix els exercicis del dia 7/05.

1 Encercla les contraccions que trobis en aquest text:
Al meu poble viu en Martí, un vellet molt amic dels meus pares. Passa el dia passejant amunt i avall pels carrers del poble i sempre va acompanyat del seu canet Tobi. Als nens, sempre ens dóna alguna llepolia i ens deixa jugar amb el seu ca. I és que el senyor Martí és molt simpàtic.

2. Omple els buits frase amb al / a l’pel / per l’ o del / de l’ segons convingui:
- Vull passar pel mercat abans d’anar al despatx.
- Van sortir de l'Iran per dirigir-se al Japó.
- Passava pel mig del prat.
- Dóna a l'avi la carta de l'ajuntament.
- Més val que t’esperis a l'aparcament de l'aeroport.
- Vam haver de passar per l'hort veí. /a l'hort del veí.
- Posa sucre al iogurt i aboca´l al bol.


Llegeix el conte La guineu i el cranc fan una carrera.

1. Per què es burlava la guineu dels altres animals?

2. Quan la guineu es burla d'un cranc què li retreu de les seues potes?

3. Com se les apanya el cranc per guanyar a la guineu?


4. A aquest llibre surten moltes frases fetes que parlen d'animals. Uneix cada frase amb el seu significat
:
a) Estar com una cabra                                                1. Barallar-se contínuament

b) Fer un gall                                                                2. enganyar

c) Estar com el gat i el gos                                           3. No tenir enteniment.

d) Donar gat per llebre                                                  4. Desafinar cantant

7/05/20


 Corregeix les preguntes  de El xacal blau (pàg. 53-59)

1. Per què es de color blau el xacal?
Es de color blau perquè va caure a una banyera plena de tint.

2. Com s’aprofita del fet de ser d’aquest color?
S'aprofita dient que una deesa havia decidit que havia de ser el rei d'aquell bosc i tots l'havien d'obeir.

3. Indica al final de cada frase com és el caràcter que demostra el xacal amb aquests tres adjectius: astut, curiós, ambiciós.

a) Acostar-se a la banyera I caure-hi dins. Curiós
b) Fer-se el mort davant el perill. Astut
c)Explicar a la seua família que una deesa l’ha canviat de color. Astut
d) Dir als animals que ell és el nou rei del bosc. Ambiciós.

4. Com aconsegueixen els xacals fer veure a la resta d’animals que el xacal blau els enganya? Per què ho fan?
Ho aconsegueixen fent-lo udolar. 
Ho fan perquè el xacal havia esdevingut insuportable.

Llegeix atentament aquesta informació.
LA CONTRACCIÓ. Activitats

1 Encercla les contraccions que trobis en aquest text:

Al meu poble viu en Martí, un vellet molt amic dels meus pares. Passa el dia passejant amunt i avall pels carrers del poble i sempre va acompanyat del seu canet Tobi. Als nens, sempre ens dóna alguna llepolia i ens deixa jugar amb el seu ca. I és que el senyor Martí és molt simpàtic.

2. Omple els buits frase amb al/a l’, pel/per l’ o del/de l’ segons convingui:

- Vull passar................... mercat abans d’anar ..........despatx.
- Van sortir................. Iran per dirigir-se....... Japó.
- Passava .................. mig .... prat.
- Dóna.................. avi la carta .......ajuntament.
- Més val que t’esperis................aparcament ................. aeroport.
- Vam haver de passar................... hort veí.
- Posa sucre............. iogurt i aboca´l .........bol.



5/05/20

 Llegeix en conte de El xacal blau (pàg. 53-59)

Respon a les següents preguntes de comprensió:

1. Per què es de color blau el xacal?

2. Com s’aprofita del fet de ser d’aquest color?

3. Indica al final de cada frase com és el caràcter que demostra el xacal amb aquests tres adjectius: astut, curiós, ambiciós.

a) Acostar-se a la banyera I caure-hi dins. _________________
b) Fer-se el mort davant el perill. ________________
c)Explicar a la seua família que una deesa l’ha canviat de color._________________
d) Dir als animals que ell és el nou rei del bosc. _________________

4. Com aconsegueixen els xacals fer veure a la resta d’animals que el xacal blau els enganya? Per què ho fan?

30/04/20


Corregeix les preguntes del dimarts


1. Per què decideixen vendre la granja el conill i el lloro?

Decideixen vendre la granja perquè eren força ganduls.
2. A quins animals ven la granja el conill?
La ven a una gallina,  a una guineu, un gos,  un jaguar i un home.
3. Per què tria a aquests animals i no uns altres?
Els tria per què són enemics entre ells.
4. Per què diu que els lliurarà a tots la granja el mateix dia?
Per que sabia que els uns es barallarien amb els altres.
5. Marca amb una creu l'actitud que adopta el lloro:
- Dalt un arbre, vigila el camí i avis al conill quan s'acosten els diversos compradors de la granja.
6. El conill ofereix un got de llimonada. Qui se l'acaba bevent? Per què?
Se l'acaben bevent el lloro i el conill (pàg. 52)


Fes l'activitat de repàs dels plurals. Abans d'enviar-la comprova la teua nota i repeteix-la les vegades que vulguis:


28/04/20

Respon al teu quadern les següents preguntes del conte que llegires ahir. i envia-me-les per mail.

1. Per què decideixen vendre la granja el conill i el lloro?
2. A quins animals ven la granja el conill?
3. Per què tria a aquests animals i no uns altres?
4. Per què diu que els lliurarà a tots la granja el mateix dia?
5. Marca amb una creu l'actitud que adopta el lloro:
- Pren la fresca dalt d'un arbre i espera que el conill acabi de fer la collita per anar a jugar.
- Mentre el conill fa la feina, el lloro dorm plàcidament.
- Dalt un arbre, vigila el camí i avis al conill quan s'acosten els diversos compradors de la granja.
6. El conill ofereix un got de llimonada. Qui se l'acaba bevent? Per què?


27/04/20

Primer us vull recordar les feines de la setmana passada que s'havien d'entregar: la recepta de cuina, les preguntes de comprensió de La guineu i l'indi fanfarró, i el final de la llegenda de Sant Jordi. Com ja us he dit abans encara sou a temps d'enviar-me-les.


Avui m'heu d'enviar l'activitat que vareu escriure al vostre quadern de El naixement dels cavalls marins.



Llegiu el conte de El conill espavilat (pàg. 44-52).

24/04/20

Escoltau atentament el següent conte:



Tria l'opció correcta  i escriu la frase que en resulta al teu quadern:

1. El naixement del cavalls marins va ser a un país...
a) amb grans valls verdes.
b) ple de muntanyes  escarpades.
c) amb grans planures i molta vegetació.

2. Dos cavalls cavalcaven lliures i salvatges i eren...
a) ràpids com el vent i molt tranquils.
b) ràpids com el vent i amb unes llargues orelles.
c) ràpids com el vent amb una cua molt llarga i peluda. 

 3. Un dia a la llunyania van sentir...
a) l' espantós grunyit d'una manada d'óssos.
b) l'espantós grunyit d'un grup de gossos
c) l'espantós grunyit d'unes guineus.

4. Els cavalls desorientats...
a) començaren a corre. 
b varen renillar mentre fugien.
c) s'espantaren i van començar a tremolar.

5. Els cavalls agafaren un  camí sense sortida...
a) que duia a la muntanya més alta d'aquella serralada.
b) que duia al cim dels penya-segats.
c) que duia a una penya molt escarpada.

6. Els cavalls anaven tan de pressa que  decidiren...
a) deixar-se agafar.
b) sense dubtar-ho ni un moment saltar.
c) tornar en darrere.

7. Els cavalls van volar durant una bona estona...
a) queien amb les potes ben estirades per caure més lentament.
b) queien amb la cua i les potes ben estirades per poder esmorteir el cop.
c) queien amb amb les potes estirades per no fer-se mal al cap.

8. Estabornits pel cop amb l'aigua els cavalls...

a) començaren a nedar. 
b ) varen flotar en el mar.
c) es van començar a enfonsar les profunditats del mar.

9. Quan els cavalls estaven a punt de morir ofegats es van transformar d'una manera màgica, ...

a) les potes de davant es convertiren en ales i les de darrera en una coa de peix.
b) les potes de darrere se'ls transformaren en una coa i les de davant en aletes.
c) la seua llarga coa s'omplí d'escates i les potes de davant es convertiren en aletes.

23/04/20

Una particular historia de Sant Jordi


(Autora: Aina Cabau)


A la vila de Montblanc hi havia un drac. Un drac ferotge que treia foc pels queixals quan tenia gana (com tothom quan té gana, però és clar, no és en sentit figurat, el Drac treia realment bafarades de foc potents). Es passejava pels voltants, pel cel, per la terra, per l'aigua. Tothom estava aterrat per la bèstia, era la primera vegada que veien un animal tan gran i tan fort, i li tenien un pànic que congelava a totes aquelles persones que la miraven. L’evitaven, perquè els era desconegut.


El Drac, mort de gana, quan trobava teca, se la menjava. Vaques, ovelles, gallines, cabres.


Un bon dia, els animals es van esgotar. El Drac ja no trobava menjar. Estava desesperat, cada cop més desnodrit i més dèbil.


En aquest bonic poble, hi havia un Rei. Un Rei trist, separat de la Reina. Aquesta feia uns anys havia decidit marxar a recórrer el món, per conèixer altres indrets i viure la seva vida com ella la volia viure. Així que un bon dia després d'esmorzar, va parlar amb el Rei i li va dir:
Amor, no sóc feliç del tot. M'agradaria marxar a recórrer món i buscar què és allò que vull fer. Només tenim una vida, i la vull aprofitar. Ho podries arribar a entendre?
Oh Reina meva, no et negaré que em posa trist, que no ho vull i que et trobaré a faltar cada dia. Però si això és el que necessites, endavant. Et recolzo.


El Rei, des d’aleshores, estava trist. La llum de la seva vida era la seva filla, la Princesa. Una noia jove i decidida. El Rei, evitant pensar en com refer la seva vida, es limitava a viure per la seva filla.


El poble veia el Drac buscant menjar, però ja no en trobava. Els semblava que estava cada dia més nerviós (el que no sabien era que el Drac no es menjava a la gent, o almenys, mai havia tastat a ningú). I un bon dia, sense preguntar res, el Rei va decidir fer un sorteig de persones del poble per donar-les al Drac. Per deixar-les, a qui li toqués, lligades davant de la cova on dormia i així (suposava) la bèstia no destruiria el poble amb el mal humor que els semblava que tenia perquè no menjava.


La mala sort va saludar al Rei, que en el primer sorteig va sortir com a candidata per ser l’àpat del Drac. La Princesa.


Ella, valenta, va acceptar. Va acomiadar-se de tothom, i va anar cap a la cova del Drac. Un cop allà, va cridar:
Drac ferotge! Sóc el teu dinar! Vine’m a menjar!


El Drac estava cansat, adormit, sense energia. Va olorar de lluny la fantàstica olor que feia el seu futur menjar... i va començar a salivar. Va sortir a fora, i la va veure allà paralitzada. Es van mirar als ulls. I va sentir com si li faltés la respiració. No podien apartar la mirada l’un de l’altre. El cor es va disparar. Taquicàrdia. La Princesa es va quedar sense paraules mirant aquells ulls infinits, grossos i de profunditat eterna, i només va poder emetre un sospir. Se li va escapar un somriure. El Drac va recuperar tota l'energia, com si la mirada de la princesa li portés vaques, ovelles, gallines i cabres. Van sentir com si només estiguessin ells dos en el món. Tot va desaparèixer. I sols en el silenci, sols ells sols, van descobrir la bellesa més gran del món en el que vivien.



Ara posa en marxa la imaginació i inventa-li un final a aquesta història. Què passarà quan aparegui Sant Jordi? 


Aquesta feina me l'heu d'entregar.

21/04/20

Responeu a les següents preguntes de la lectura que féreu ahir, La guineu i l'indi fanfarró.

1. Al principi del conte, què pensa la guineu que s'acosta pel camí? Per què es confon? 

2. Subratlla a la llista següent les paraules que utilitza l'indi per descriure's a si mateix:


ardit             honest             esprimatxat            atrevit

valent          mentider          amable                   intel·ligent

3. Per què decideix la guineu ficar-se a la bossa del jove indi? Com ho aconsegueix?

4. Quan l'indi obri la bossa i veu que no hi ha res dins com reaccionen els veïns de Canya gronxadissa?

Envia'm aquesta feina que acabes de fer per mail.





20/04/20 
Avui, els que no ho vàreu fer abans de vacances, m’heu d’enviar per mail la recepta que vàreu escriure el dia 7/04. Podeu fer-li una foto al vostre escrit i adjuntar-la al missatge. Jo us les corregiré i us compartiré la correcció amb un altre mail.

Vull mostrar-vos les receptes que m’arribaren. Ja podeu veure quina pintassa que tenien.


Recepta d'en Sergi



Recepta d'en Joel


Abans de anar-nos-en de vacances ens va quedar pendent la correcció de la comprensió lectora de El llop que estimava les ovelles.

Corregeix:
1. La primera vegada que es troben el llop i n'Adela, quina excusa inventa l'ovella perquè no se la mengi?
Li va dir que encara no estava prou grassoneta i que si tornava d’aquí un mes li hauria valgut la pena esperar.

2. Un mes més tard quan el llop torna per menjar-se-la, com aconsegueix burlar-se'n i enganyar-lo?
Li demana al llop que aguanti una roca perquè no caigui damunt el mas del pastor.

3. En el tercer intent per devorar-la, n'Adela li diu que trobarà un formatge deliciós flotant al llac. Què troba en realitat?
En realitat era la lluna.

4. Quan el llop sortí de l'aigua i va a buscar a n'Adela, li concedeix un últim favor. Quin? Com l'enganya l'ovella per última vegada?
Li demana que se la menjàs d’una peça i aprofitant que tenia els ulls tancats n’Adela li va ficar a la boca un feix de plantes plenes de punxes.



Llegeix un conte nou: La guineu i l’indi fanfarró.(pàg.38)




7/04/20
La proposta d'avui és que escriguis una recepta. Recorda que durant el primer trimestre vam treballar-les per a la tasca de televisió. 
Per ajudar-te pots consultar el quadern de tasques. Posa totes les parts que ha de tenir (ingredients, preparació...)
Després aquells que tengueu l'oportunitat i les ganes, també les podeu preparar les amb l'ajuda de les vostres famílies i ensenyar-nos el resultat (enviau fotos). 


6/04/20
Corregeix les preguntes del conte El tresor de keiken.
1. En Keiken va abandonar les seues terres perquè ja era massa vell per a cultivar-les.
2. Va oferir el seu tresor al seu fill.
3. Sí, el tresor era la collita dels camps treballats.

Llegeix el conte El llop que estimava les ovelles del llibre Una estirada de cua.
1. La primera vegada que es troben el llop i n'Adela, quina excusa inventa  l'ovella perquè no se la mengi?
2. Un mes més tard quan el llop torna per menjar-se-la, com aconsegueix burlar-se'n i enganyar-lo?
3. En el tercer intent per devorar-la, n'Adela li diu que trobarà un formatge deliciós flotant al llac.  Què troba en realitat?
4. Quan el llop sortí de l'aigua i va a buscar a n'Adela,  li concedeix un últim favor. Quin? Com l'enganya l'ovella per última vegada?



3/04/20

 Corregeix:
1. 
   autobusos                         capitans
   camions                            segells
   socis                                 nusos
   núvols                               pans
   bens                                 gasos

2. 
escoles                                              taules
botigues                                             mosques
tiges                                                   taques
formigues                                           places
pluges                                                soques
mitges                                                balances

3. 
- Les mànigues de les jaquetes tenen unes taques.
-  Aquelles amigues meves porten una perruques.
-  Quines platges tan brutes i tan lletges
-  Les truges de les granges tenen unes pigues.
-  Les monges tenen unes berrugues.


Escolta el conte que tens a continuació:



Respon a les següents preguntes:
1. Per què en Keiken va abandonar les seues terres?
2. A qui va oferir el "seu tresor"?
3. Va arribar a trobar el tresor? Què era?



........................................................................................

2/04/20
Voldria llegir la continuació del conte que féreu el dimarts. Per poder-ho fer hauríeu de fer-li una foto amb el mòbil i enviar-me-la per mail (esperanfot@gmail.com).

Feina opcional. Si algú vol passar el document a l'ordinador com un document de text també ho pot fer. Recordau que a classe ho férem amb un google doc però aquesta opció només la podreu fer si ho feis des del vostre compte de gmail. 
La vostra adreça per entrar al vostre compte la teniu a les agendes.
Pensau que quan estigui fet el document me l'heu de compartir al meu mail.
A veure qui aconsegueix fer-ho!!
Fes els següents exercicis al teu quadern.

1. Fes el plural d'aquests noms afegint –s, -os, o –ns:
   autobús: ......................     capità: .........................

   camió: .........................     segell: .........................

   soci: .........................        nus: .........................

   núvol: .........................      pa: .........................

   be: .........................           gas: .........................



2. Fes  es el plural d’aquests noms canviant i afegint les grafies que calgui:

escola:                                              taula:
botiga:                                               mosca:
tija:                                                    taca:
formiga:                                             plaça:
pluja:                                                  soca:
mitja:                                                  balança:

3.  Escriu aquestes frases en plural:
- La màniga de la jaqueta té una taca.
........................................................................................
-  Aquella amiga meva porta una perruca.
........................................................................................
-  Quina platja tan bruta i tan lletja!
........................................................................................
-  La truja de la granja té una piga.
........................................................................................
-  La monja té una berruga.
........................................................................................





31/03/20
Corregeix les activitats d 'ahir:
1. Opcions a i d.
2. 
- El ratolins havien de desfilar en fila índia davant la gata dos cops al dia, matí i nit.
- Les seues vertaderes intencions eren menjar-se l'últim ratolí.
3. 
- En Lin-piao aniria sempre al davant de la desfilada i en Lu-sin la tancaria, i que ara l'un i i ara l'altre, anirien repetint paraules acordades.
- Sí, la gata no va poder caçar cap ratolí.

Continua el conte, explica què li va passar a la gata al nou mas (casa de camp) on va anar. Fes un escrit d'unes setanta paraules al teu quadern.

30/03/20

Avui toca seguir fent lectura d'Una estirada de cua. Llegiu el conte La gata i els ratolins (pàg. 23-29).

Després de fer la lectura respon:
1. La gata del conte ja no pot caçar ratolins. Marca amb una creu els motius:
a) S'ha fet vella.
b) Li fa mal una cama.
c) Hi ha pocs ratolins.
d) Està massa grassa.

2. Per no quedar-se sense menjar promet als ratolins que no tornarà a caçar-ne cap mai més. Què demana a canvi? Quines són les seues vertaderes intencions?

3. Què se'ls acut als ratolins Lu-sin i Lin-piao per assegurar-se que la gata no es menjarà cap ratolí? Aconsegueixen el seu propòsit?




27/03/20

Estudia't el següent dictat durant uns cinc minuts.
1. Les coques són calentes i ensucrades.
2. Jaume, corre! Vine i digues a en Pere i a la Carme que portin les maletes.
3. Menges massa taronges: tindràs mal de panxa.
4. El Pep fa turisme per diverses ciutats d'Europa.
5. A mi no m'agraden gaire les patates fregides.

Amaga les frases i prepara`t per fer el dictat.Repetiran dues vegades les paraules. Estigués ben atent!
👂👂
https://drive.google.com/file/d/1CxFPqHHlQ_qqJMw8Vb6202tdh0pzbfQ6/view?usp=sharing



Després podeu acabar de fer les fotocòpies dels plurals (dos fulls)

26/03/20

Corregeix les preguntes del dilluns passat:

1. Com aconsegueix el moltó atemorir al lleopard la primera vegada que es troben?
El moltó va contestar al lleopard amb una veu aterradora

2 Després com reacciona el xacal quan el lleopard li explica què ha passat?
Li diu al lleopard que és beneit per haver deixat escapar un àpat de primera categoria.

3. L'endemà per què decideix el xacal lligar el lleopard a la seua cintura amb una corretja de pell?

El va lligar perquè va pensar que el lleopard faria el possible per no enfrontar-se al moltó.

Continuam amb les fotocòpies de formació de plurals. Avui hem de fer una altra fotocòpia : les paraules que acaben en -ja_fan el plural en- ges i les paraules que acaben en - ca el fan en -ques.


Tria cinc plurals dels que acabes de fer i, al teu quadern, fes una frase amb cadascuna d'elles.

24/03/20

Respon en el teu quadern a les següents preguntes sobre la lectura que feres ahir, El lleopard ingenu.

1. Com aconsegueix el moltó atemorir al lleopard la primera vegada que es troben?
2 Després com reacciona el xacal quan el lleopard  li explica què ha passat?
3. L'endemà per què decideix el xacal lligar el lleopard a la seua cintura amb una corretja de pell?

23/03/20

Corregeix les preguntes sobre la lectura El caiman i el xacal que vas fer el dilluns passat:

1. Com s'allibera el xacal de les dents del cocodril? (pàg. 10)
Li fa creure que s'està tornant cec i en lloc de mossegar-lo a ell ha mossegat unes mates de jonc. Quan obri la boca per contestar-li aprofita per escapar-se.

2.  Quines tres trampes fa servir el caiman per atrapar el xacal? Ho aconsegueix?

- Primer s'amaga fent bombolles com si fos un cranc, després es tapa de figues per amagar-se d'ell i espera a què vagi a menjar-ne i per últim entra al seu cau i l'espera dins.
- No aconsegueix atrapar-lo.

3. Com aconsegueix el xacal saber sempre on s'amaga el caiman?
Ho aconsegueix saber perquè és molt astut (intel·ligent).


4. Digues amb altres paraules que signifiquen les següents expressions:

a) Anava amb peus de plom. 
Fer les coses de manera reflexiva, amb prudència.
b) Et deixaré amb un pam de nas.
Deixar sorprès.
c) Aquí hi ha gat amagat.
Haver-hi un misteri.
d) S'ha ficat entre cella i cella.
Tenir una idea fixa.

Llegeix el següent conte, El lleopard ingenu.(17-22)


20/03/20

Mirau el següent vídeo i, al vostre quadern, contau-me el conte de manera resumida.



19/03/20

Continuam amb les fotocòpies de formació de plurals. Avui hem de fer una altra fotocòpia : les paraules que acaben en -ca_fan el plural en- ques i les paraules que acaben en - ga el fan en -gues.

Tria cinc plurals dels que acabes de fer i, al teu quadern, fes una frase amb cadascuna d'elles.


17/03/20

Fes la segona fotocòpia de la formació dels plurals.

16/03/20

Llibre de lectura Una estirada de cua.

Llegiu el primer conte: El caiman i el xacal (pàg. 9 a la 16).

Després de fer-ho, responeu a les següents preguntes en el quadern:


1. Com s'allibera el xacal de les dents del cocodril? (pàg. 10)


2.  Quines tres trampes fa servir el caiman per atrapar el xacal? Ho aconsegueix?


3. Com aconsegueix el xacal saber sempre on s'amaga el caiman?


4. Digues amb altres paraules que signifiquen les següents expressions:


a) Anava amb peus de plom.

b) Et deixaré amb un pam de nas.
c) Aquí hi ha gat amagat.
d) S'ha ficat entre cella i cella.

4. Inventa un final diferent per aquest conte.


Comentaris

Publica un comentari a l'entrada